Sporen na de bevalling

Het is erg mooi om zwanger te zijn, vooral als je de kleine eindelijk in je armen hebt.  Alleen is het wel erg moeilijk om dan weer af te vallen.

In de negen maanden gedurende de zwangerschap heeft je lichaam veel ontwikkelingen ondergaan, daarom neemt het gewicht toe. Deze kilo’s komen van de placenta, de baby en de vruchtvliezen. Wel is het erg belangrijk om na de bevalling voldoende rust te nemen. De bevalling heeft namelijk veel impact op het lichaam gehad. Het is altijd verstandig om eerst de dokter te vragen hoe het zit, in de meeste gevallen kun je na ongeveer 6 weken weer stapsgewijs beginnen met sporten.  Wel is het belangrijk om dat te doen onder toezicht van de dokter of van een fitnessleraar.

Je moet je lichaam niet te moe maken, anders zal het moedermelk niet snel geproduceerd worden. Daarom is het belangrijk rekening te houden met het aantal uur dat je sport per week.

Roeien is een goeie manier om je arm en been spieren te trainen en om af te vallen na de bevalling. Je gebruikt nog veel meer spiergroepen. Dit is ook erg goed voor je lichaamsvet omdat je veel calorieën verbrand. Met roeien worden ook de stabilisatie spieren in de romp getraind. Dit zijn de spieren die zorgen voor een goede houding.

Roeien is erg goed voor de algemene fitheid en de conditie. Ook is het een goeie manier om vet te verbranden en op kracht te gaan trainen. Ook hier is het belangrijk om weer goed op je eet gewoontes te gaan letten. Conditie opbouwenis wel belangrijk wanneer je gaat roeien. Je moet niet gelijk fanatiek gaan roeien. Hierdoor heb je kans dat je een blessure oploopt

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.